Absolwent BABY OCEAN COLLEGE to radosny młody człowiek, który z ciekawością patrzy w przyszłość i jest gotowy na nowe wyzwania, jakie postawi przed nim szkoła. Wykazuje dojrzałość w kilku sferach rozwojowych.
SYLWETKA ABSOLWENTA
W sferze fizyczności, zdrowia i otoczenia Nasz Wielorybek:
wykazuje aktywność i sprawność ruchową
dobrze zna budowę własnego ciała i dobrze orientuje się w przestrzeni wokół siebie
ma dobrą koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową
ma wyrobione nawyki przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny osobistej
umie zadbać o czystość i porządek wokół siebie
umie ocenić, co jest zdrowe a co mniej ;)
orientuje się w bezpiecznym poruszaniu po drogach i korzystaniu ze środków transportu
W sferze emocji i kontaktów społecznych Nasz Wielorybek:
otwarcie informuje o swoich potrzebach, ale też rozumie i szanuje potrzeby innych
rozpoznaje i nazywa uczucia, umie o nich opowiedzieć lub je pokazać
świadomie przestrzega reguły i zasady współżycia w grupie, próbuje przewidzieć skutki swojego zachowania
stosuje formy grzecznościowe
samodzielnie nawiązuje kontakty z rówieśnikami
współdziała w grupie rówieśniczej adekwatnie do swoich indywidualnych predyspozycji i charakteru
chętnie uczestniczy w zabawach i działaniach rozwijających zdolności artystyczne i twórcze
próbuje rozwiązywać sytuacje konfliktowe poprzez argumentację słowną i negocjacje
wie, że wszyscy ludzie mają równe prawa
W sferze kontaktów ze światem i środowiskiem Nasz Wielorybek:
zna nazwę swojego miasta, zabytki i ich historię,
zna legendy, tradycje, symbole miasta, regionu i kraju
jest wrażliwym na piękno i bogactwo otaczającego świata, a przede wszystkim najbliższego regionu
rozpoznaje i nazywa rośliny, zwierzęta, zjawiska atmosferyczne
dostrzega i rozumie zależność człowiek - przyroda
zna zagadnienia ekologiczne związane z ochroną przyrody
świadomie podejmuje działania na rzecz środowiska i jego ochrony
czuje się cząstką otaczającej przyrody
W sferze umysłu, poznawania, niezbędnych umiejętności matematycznych i językowych Nasz Wielorybek:
posiada odpowiedni do wieku zasób słownictwa
jest komunikatywny i umie przekazać swoje wrażenia i doświadczenia
zachowuje poprawność gramatyczną i ortofoniczną w wypowiedziach: wyraża życzenia, pytania, własne sądy i oceny
dokonuje analizy i syntezy, porównuje, klasyfikuje na materiale obrazkowym, słownym i abstrakcyjnym
posiada zdolność rozumowania w obszarze dostrzegania i rozwiązywania problemów twórczych
dokonuje analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej sylab, wyrazów i zdań
odczuwa potrzebę czytania i poszukiwania źródeł wiedzy
jest gotowy do podjęcia nauki czytania w szkole
liczy w zakresie własnych możliwości, rozróżnia błędne liczenie od poprawnego
podaje wyniki dodawania i odejmowania na konkretach
klasyfikuje przedmioty, figury geometryczne, kształty i znaki według określonych cech
określa i porównuje cechy jakościowe i ilościowe, formułuje wnioski
dostrzegać regularności czasowe, jakościowe i ilościowe, kontynuuje i tworzy własne
rozróżnia prawą i lewą stronę, określa kierunki i ustala położenie obiektów w stosunku zarówno do swojej osoby, jak i innych obiektów
prawidłowo posługuje się narzędziami pisarskimi i plastycznymi
kreśli płynne i ciągłe ruchy na płaszczyźnie i w przestrzeni
odwzorowuje i odtwarza kształty, formy abstrakcyjne zgodnie z kierunkiem ruchu